Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2018.06.15

Ennyi kárt okoztak a június eleji viharok

 

Képtalálat a következőre: „Ennyi kárt okoztak a június eleji viharok”

 

Június első napjaiban országszerte csaptak le viharok, sok helyen komoly károkat okozva. A Generali Biztosítóhoz ebben az időszakban közel 6000 esetről érkezett bejelentés, megközelítőleg 1 milliárd forint értékben. A leginkább érintett település Pécs, ahonnan  közel 200 alkalommal jelentettek kárt. De Makót és Szegedet is sújtotta a vihar, hasonló mennyiségű kárbejelentéssel.

A nyár sajnos nemcsak a kikapcsolódásról szól, sokaknak okoz komoly fejfájást az ilyenkor jellemző kiszámíthatatlan időjárás: leginkább május elejétől augusztus végéig fordulnak elő a hirtelen lecsapó, viszonylag rövid ideig tartó, nagy mennyiségű csapadékkal és erős széllökésekkel járó viharok.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján egyébként a kora nyári, illetve nyári hónapokban 100 ezer körüli káreseményt jelentenek.

 

Az elmúlt napok viharai kapcsán a Generali Biztosító az alábbiak szerint kapott kárbejelentés ügyfeleitől (2018. június 1-14.)

közel 6000 kárbejelentés érkezett a viharok kapcsán

értékük elérheti az 1 milliárd forintot

a legtöbb kár úgynevezett lakossági vagyonkár (közel 5000 db), de a vállalati és a mezőgazdasági szektort is érintették a viharok

a legtöbb kár úgynevezett viharkár, de a jég és a villámlás is számos káresetet okozott

leginkább érintett megyék: Pest megye, Bács-Kiskun és Csongrád megye

leginkább érintett települések: Pécs, Makó, Szeged

 

Hogyan előzhetjük meg a károkat?

A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról: a hagyományos időjárás-előrejelzés mellett ma már személyre szabott eszközöket, applikációkat is segítségül hívhatunk. (Ilyen például a Generali kifejezetten erre a célra kifejlesztett alkalmazása, amely a lakást esetlegesen érintő vihar előtt értesíti a felhasználót.)

Ha nagy mennyiségű csapadék várható erős széllel, az első dolgunk az legyen, hogy bezárjuk az ablakokat, és védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat, autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá. Emellett érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül. A közvetlenül a házba csapó villám ellen csak a villámhárító nyújthat védelmet. Az utóbbi állapotának ellenőrzése is fontos, hiszen ha nincs megfelelően földelve, már nem nyújt kielégítő védelmet. Ha mégis becsapna a villám, a ház teljes elektromos hálózatát érdemes átnézetni.

Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni. Nem árt a tető folyamatos karbantartása sem, mivel a beázás is ott van a leggyakoribb káresetek között. A kertben lévő fákat is rendszeresen ellenőrizzük, és vágjuk le az elhalt ágakat, amelyek vihar esetén akár kárt is tehetnek az épületben, illetve az ott parkoló autókban.

 

Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk

Gyakran előfordul, hogy a elővigyázatosság ellenére is bekövetkezik, amitől tartottunk: ebben az esetben az észlelést követő 2 napon belül jelentsük be a biztosítónál a károkat. A Generali kárszakértői például már 1 munkanapon belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal, majd a kárszakértő legkésőbb 5 munkanapon belül a helyszínre érkezik. A reális kárfelmérés érdekében ne kezdjük el az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető további károk helyreállítását, és a sérült vagyontárgyakat is őrizzük meg, amíg megérkezik!

Egyszerűbb esetekben a vagyonkárok nagy részét átlagosan 2 napon belül rendezi a társaság. Emellett arra is lehetőség van, hogy „real time kárrendezés” keretében akár rögtön, a helyszínről elindítsák a kárkifizetést, ebben az esetben a károsult még a kárfelmérés napján a pénzéhez juthat. De összetettebb esetekben is 2 héten belül utalhatják a kártérítési összeget.

 

Nagy erőkkel dolgozunk a károk mielőbbi rendezésén

Egy-egy nagyobb vihar esetén a nagyszámú bejelentéseknek megfelelően összpontosítjuk kapacitásukat, hogy a jelentősen megnövekedett kárbejelentéseket is fennakadás nélkül tudják fogadni és kezelni kárszakértőink. Azon településekre, megyékbe csoportosítjuk át erőforrásainkat, ahol a vihar a legnagyobb, legtöbb kárt okozta. Ezzel együtt természetesen az ország többi részén is folyamatosan kezeljük a bejelentéseket. Emellett a gördülékeny ügyintézés érdekében a Generali ügyfelei élhetnek az online kárbejelentés lehetőségével is.

 

 

 

 

Forrás: Sajtóközlemény